BLOG

Ilość posiłków

Racjonalne odżywianie

Niewiele osób wie, że racjonalne odżywianie to nie tylko przyswajanie w ciągu dnia koniecznych składników odżywczych. Powinniśmy pamiętać także o tym, aby nasz posiłki w racjonalny sposób rozłożyć w ciągu dnia. Najlepszym dla organizmu rozwiązaniem jest spożywanie około pięciu posiłków dziennie.

Zasada pięciu posiłków

Spełnienie tej zasady jest niezwykle korzystne, gdyż pozwala na uniknięcie szkodliwego nawyku – podjadania. Po zjedzeniu jednego posiłku powinniśmy odczekać około 3-4 godziny nim spożyjemy kolejny. Jeżeli jemy tylko trzy posiłki w ciągu całego dnia to ważne jest, aby przerwy między nimi były nie za krótkie i nie za długie. Powinny wynosić od 4-6 godzin.

Jeśli jemy zbyt rzadko może to doprowadzić do znacznego zwiększenia się tkanki tłuszczowej w naszych organizmach. Powoduje to także zachwianie metabolizmu, doprowadza do spadku poziomu glukozy, nasilony jest także głód.

Śniadanie

Najważniejsze w ciągu dnia jest śniadanie. Powinniśmy je spożyć maksymalnie 60 minut po rozpoczęciu przez nas dnia. Kolejne posiłki spożywamy z przerwami trwającymi około 3-4 godziny. Kolację natomiast należy zjeść minimum 3 godziny przed położeniem się spać. Dzięki temu kiedy śpimy organizm nie będziemy obciążony procesami trawienia. Nocą organizm trawi wolniej. Inną motywacją do wcześniejszego spożywania kolacji może być fakt, że zbyt obciążony żołądek w nocy sprzyja koszmarom sennym.

Responsive image